ترفندهای پرکاربرد تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای ترفندهای متعددی هستند که کاربران با دانستن آنها می‌توانند از فناوری‌های این تلویزیون‌ها به بهترین شکل استفاده کنند. در ادامه با این نکته‌ها و ترفندها آشنا خواهیم شد.

شکل- ترفندهای پرکاربرد تلویزیون سامسونگ

با نکته‌ها و ترفندهای پرکاربرد تلویزیون سامسونگ آشنا شوید

تلویزیون های هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف، دیگر فقط وسیله‌ای برای پخش محتوای ویدیویی محسوب نمی‌شوند و اکنون باید آنها را وسیله‌ای کاملا ضروری و کاربردی دانست. از این رو کاربران با دانستن برخی نکته‌ها و ترفندهای تلویزیون های هوشمند سامسونگ علاوه بر تجربه کاربری آسان می‌توانند از فناوری‌های آنها به بهترین شکل استفاده کنند.

ترفندهای پرکاربرد تلویزیون سامسونگ

راه‌اندازی تلویزیون
هنگام خرید یکی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ یا هنگامی که به ریست کردن تنظیمات آن نیاز دارید، باید برای استفاده از قابلیت‌های آن به شکل کامل مراحل راه‌اندازی تلویزیون را انجام انجام دهید:

همگام‌سازی کنترل
سری جدید تلویزیون های هوشمند سامسونگ QLED که اخیرا در سری Neo QLED روانه بازار شدند از کنترل هوشمندی بهره می‌برند که نسبت به نسل‌های قبل ارتقا پیدا کرده و اکنون دارای طراحی مینیمال و ابعادی کوچک‌تر است.

هنگام روشن کردن تلویزیون برای نخستین بار، کنترل به شکل خودکار با آن همگام خواهد شد، اما اگر این همگام‌سازی انجام نشد، در گام نخست باید کنترل را در مقابل تلویزیون بگیرید و به شکل همزمان دکمه‌های Back و Play/Pause را بفشارید.

ترفندهای پرکاربرد تلویزیون های هوشمند سامسونگ

اتصال به اینترنت

وصل شدن به شبکه اینترنت یکی دیگر از مراحلی محسوب می‌شود که باید در هنگام راه اندازی اولیه تلویزیون انجام دهید. اتصال بی‌سیم تلویزیون های هوشمند سامسونگ به آسانی قابل انجام است و برای این کار باید نام و رمز عبور شبکه وای فای خانه خود را وارد کنید. همچنین برای اتصال پایدارتر و سریع‌تر نیز می‌توان از اتصال با سیم یا کابل استفاده کرد.

سامسونگ برای انجام این کار دو راهکار اتصال از One Connect Box یا اتصال کابل به پشت تلویزیون را در نظر گرفته است. در ادامه باید در منوی Network Type گزینه Wired را انتخاب کنید. سپس کمی صبر کنید تا فرایند اتصال به اینترنت به انجام برسد. مدتی بعد تلویزیون به سرورهای سامسونگ متصل خواهد شد. برای به پایان رساندن مراحل نیز باید روی گزینه OK کلیک کنید.

اتصال دستگاه‌ها
پس از این که مراحل راه‌اندازی تلویزیون را انجام دادید، اکنون امکان اتصال دستگاه‌های جانبی چون لپ تاپ، ساندبار، کنسول بازی و پخش‌کننده بلوری وجود خواهد داشت. همچنین برخی از مدل‌های تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای دستگاه One Connect box هستند که باعث منظم شدن فضای اطراف تلویزیون خواهد شد.

به کمک دستگاه One Connect box دیگر به کابل‌های متعدد نیاز نخواهد بود و کل دستگاه از طریق یک کابل به تلویزیون متصل خواهند شد. ضمن این که با کنترل هوشمند تلویزیون‌های نسل جدید سامسونگ می‌توان دستگاه‌های سازگار را کنترل کرد.

اتصال SmartThings
SmartThings به عنوان برنامه اختصاصی سامسونگ برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه از جمله تلویزیون محسوب می‌شود که کاربران گوشی‌های اندروید و iOS می‌توانند آن را نصب کنند. تلویزیون های هوشمند سامسونگ که از سال ۲۰۱۶ تولید و به بازار عرضه شدند با این برنامه سازگاری داشته و به آن متصل خواهند شد.

برای این که از امکانات این برنامه در تلویزیون استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

تلویزیون هوشمند سامسونگ و دستگاه مورد نظر مانند گوشی یا تبلت را به یک شبکه وای فای یکسان متصل کنید.
اپلیکیشن SmartThings را دانلود و آن را روی دستگاه خود نصب کنید. اگر از گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کنید این برنامه به شکل پیش‌فرض روی دستگاه نصب خواهد بود.
در اپلیکیشن SmartThings روی گزینه افزودن یا همان آیکون + ضربه بزنید.
تلویزیون خانه را انتخاب یا اسکن کنید.

پس از انجام مراحل بالا، تلویزیون هوشمند سامسونگ به SmartThings متصل خواهد شد و اکنون می‌توان از گوشی یا تبلت به عنوان کنترل دوم استفاده کرد. همچنین برای این که به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید، از منوی اپلیکیشن روی بخش گزینه‌های بیشتر (More Options) که با آیکون ۳ نقطه مشخص شده ضربه بزنید. در این بخش به قابلیت‌هایی Smart View و Mirror Screens برای نمایش صفحه گوشی در تلویزیون یا بالعکس دسترسی پیدا خواهید کرد.

فعال کردن Input Signal Plus

تلویزیون های هوشمند سامسونگ برای نمایش محتواها از کیفیت مطلوبی بهره می‌برند، اما برای افزایش کیفیت راهکارهای دیگری نیز در نظر گرفته شده است. برای انجام این کار باید قابلیت Input Signal Plus را فعال کنید و سپس دامنه سیگنال ورودی اتصالات HDMI را افزایش دهید.

برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به بخش تنظیمات مراجعه کرده و وارد منوی تنظیمات عمومی شود.
در این قسمت گزینه External Device Manager را انتخاب کنید.
به دنبال گزینه Input Signal Plus بگردید و وارد آن شود.
از بین گزینه‌ها، درگاه HDMI که به کنسول بازی مربوط می‌شود را انتخاب کنید.
حالت بازی
کاربران با فعال کردن حالت بازی (Game mode) می‌توانند تاخیر ورودی را کاهش دهند و تصاویر بدون تاری و لرزش را مشاهده کنند. سامسونگ این قابلیت را با هدف ارتقای تجربه گیمینگ تلویزیون های هوشمند خود طراحی کرده است. از این رو پس از این که کاربر پلی استیشن یا ایکس باکس خود را به تلویزیون سامسونگ متصل کرد، این حالت به شکل خودکار فعال می‌شود و دیگر به انجام تنظیمات خاصی نیاز نخواهد بود.

برای فعال کردن این حالت باید مراحل زیر را انجام دهید:

از بخش تنظیمات وارد قسمت عمومی شوید.
در این قسمت گزینه External Device Manager را انتخاب کنید.
در ادامه گزینه Game Mode Settings را انتخاب کرده و حالت بازی یا Game Mode را فعال کنید.

The most used tricks of Samsung TVs

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم