اسپیکر هواوی Sound

اسپیکر هواوی Sound که با مهندسی مشترک با Devialet ساخته شده است یک اسپیکر رده‌بالا و باکیفیت محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات این اسپیکر Huawei آشنا می‌شویم.

شکل- اسپیکر هواوی Sound

با اسپیکر هواوی Sound آشنا شوید

حوزه صدا یک از بخش‌هایی است که هواوی در چند سال اخیر به آن وارد شده است. معمولا هواوی برای ورود به هر حیطه جدیدی از تجربه‌های همکاران بین‌المللی و درجه یک بهره می‌برد. از «پورش دیزاین» (Porsche Design) در طراحی و «لایکا» (Leica) در ساخت دوربین تا شرکت معتبر «دویاله» (Devialet) برای ساخت سیستم‌های صوتی، همگی از همکاران بین‌المللی هواوی محسوب می‌شوند.

شرکت فرانسوی «دویاله» یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت اسپیکر، امپلی‌فایر و هدفون است که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد. شروع همکاری این شرکت با هواوی به سال ۲۰۱۹ و ساخت هواوی Sound X باز می‌گردد. محصولات جدید، هواوی Sound نام دارد که شامل یک سری از محصولات جدید هواوی خواهد بود.

هدف اصلی این دو شرکت در ساخت این محصول ارائه یک محصول با کیفیت و صدای حرفه‌ای است که بتواند این رده کیفیتی را به نحوی به دوست‌داران موسیقی در هر سطحی ارائه دهد، ‌که نیازی به پرداخت هزینه هنگفت برای آن نباشد.

مشخصات اسپیکر هواوی Sound

برای ساخت اسپیکر هوشمند هواوی Sound شرکت «دویاله» از طرح‌های اختصاصی خود استفاده کرده است. این طرح خاص توسط این شرکت به ثبت رسیده و فقط «دویاله» حق استفاده از آن را دارد. در این سیستم از چهار اسپیکر استفاده شده است. یک «ووفر» (Woofer) چهار اینچی با توان چهل وات در هواوی sound وجود دارد که وظیفه تولید صدای «بیس» (Bass) را بر عهده دارد.

۳ اسپیکر دیگر از نوع ۵ وات بوده که بازه صدایی کاملی داشته و برای پخش بقیه قسمت‌های موسیقی به کار می‌آید. این ۴ اسپیکر در هماهنگی کامل با یکدیگر موسیقی با کیفیتی را ارائه می‌دهند. صدای خروجی اسپیکر قدرت زیادی دارد به شکلی که در مقایسه با اندازه کوچک آن کمی غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

اسپیکر جدید کمی از مدل قدیمی خود کوچکتر است، اما با این وجود از لحاظ میزان و کیفیت صدا چیزی از آن کم ندارد. برای پرطنین شدن صدای اسپیکر، «دویاله» از دو رادیاتور کنار یکدیگر استفاده کرده است که هر کدام دیگری را تقویت می‌کند. این سیستم از نویز ایجاد شده توسط دیفراگم اسپیکر کاسته و بر ثبات صدا در میزان صدای بالا می‌افزاید. این فناوری توسط این شرکت Push-Push نام‌گذاری شده است.

اسپیکر هواوی sound امکان ارائه صدایی قدرتمند، بدون نویز و با ثبات حتی در میزان صدای بالای ۹۰ db (دسی‌بل) را نیز دارد. صدای «بیس» قدرتمند نیز یکی از شاخصه‌های این سری محصولات بوده است که در هر محصول جدید از این سری، سطح جدیدی از آن را ارائه می‌دهد.

امکان پوشش صوتی ۳۶۰ درجه

به کمک فناوری SAM شرکت «دویاله» که در آن از دو واحد «پسیو» (Passive) در کنار «ووفر» اصلی استفاده شده، لرزش (Vibration) کافی در اسپیکر ایجاد شده و صدای «بیسی» عمیق‌تر و کامل‌تر خواهیم داشت. این صدا به صدایی که در یک کنسرت تجربه می‌کنید بسیار نزدیک است، در حالی که در فضای راحت منزل حضور دارید.

فناوری space «دویاله» به کمک یک سری «توئیتر» (Twitter) خاص که هر کدام تا ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهند، امکان پوشش صوتی ۳۶۰ درجه را فراهم کرده است. این فناوری تمامی اتاق را پوشش داده و در عمل در همه جا صدایی با کبفبت و قدرتمند شنیده می‌شود. اسپیکر Sound هواوی ساختار سنتی سیستم صدای فراگیر (Surround) را بر هر زده است. در این شیوه باید از چند اسپیکر مختلف استفاده کرد که به صورت منظم در اطراف اتاق چیده شده باشند. اما اسپیکر هواوی بدون نیاز به این ساختار، صدای فراگیر را ارائه می‌دهد. این اتفاق به کمک فناوری خاصی اتفاق می‌افتد که صدای هر کانال صوتی خاص را به سمت درست آن هدایت می‌کند در این حالت صدای مورد نظر از همان قسمتی که باید شنیده شود، پخش می‌شود.

چهار حالت صدایی مختلف

چهار حالت صدایی مختلف برای هواوی Sound در نظر گرفته شده است. حالت مخصوص صدای کنسرت، صدای خواننده، صدای Hi-Fi و حالت مخصوص صدای «بیس» از جمله این حالات مختلف است. به کمک این حالت انواع موسیقی از کلاسیک یا حتی «راک» (Rock) با بهترین تنظیمات قابل پخش هستند.

برای راحتی بیشتر، هواوی Sound مجهز به انواع ورودی‌های مختلف شده است که می‌توانند به راحتی دستگاه شما را به این اسپیکر متصل کنند. استفاده از «بلوتوث»، UPnP و درگاه موسیقی ۳.۵ میلی‌متری AUX در این دستگاه وجود دارد.

این اسپیکر با یک تماس کوتاه از دستگاه پخص موسیقی مانند گوشی هوشمند به بدنه خود متصل شده و نیازی به تنظیمات زیاد برای این کار نیست. همچنین امکان اتصال از طریق «بلوتوث» نیز برای این اسپیکر در نظر گرفته شده است. این نوع اتصال قابلیت جابجایی تا ۹۹۰ کیلوبایت در ثانیه اطلاعات را دارد که دوبرابر حالت معمول است و امکان استریم خوش کیفیت موسیقی از دستگاه به اسپیکر را می‌دهد.

در بخش طراحی نیز همان ساختار جذاب و طرح شیک هواوی sound X دوباره تکرار شده است. در بخش بالایی اسپیکر روکشی براق و صاف مانند یک پیانو مورد استفاده قرار گرفته و در بخش پائینی از یک نوع فیبر خاص استفاده شده که به انتقال صدا کمک می‌کند.

همکاری دو شرکت بین‌المللی معتبر یعنی هواوی و «دویاله» منجر به تولید یک اسپیکر درجه یک و حرفه‌ای شده که در تمامی بخش‌ها کامل بوده و صدایی حرفه‌ای را در دسترس همگان قرار می‌دهد.

Source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم