تلویزیون جدید شیائومی

شیائومی Mi TV 5 پرو با نمایشگر ۸K در سه سایز مختلف معرفی شد
کمپانی Xiaomi با رونمایی از می تی وی ۵ پرو در چین، بر تنوع تلویزیون‌های هوشمند خود افزود. سری شیائومی Mi TV 5 پرو برحسب اندازه نمایشگر؛ سه مدل ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی و ۷۵ اینچی دارد.

شکل1- تلویزیون جدید شیائومی

تلویزیون جدید شیائومی پرو با نمایشگر ۸K در سه سایز مختلف معرفی شد

تلویزیون جدید شیائومی دارای پنل Quantum Dot QLED است و از +HDR10، فناوری MEMC و دیکُدینگ ۸K پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه توانایی پوشش‌دهی ۱۰۸ درصد از گستره رنگی NTSC را دارد. تکنولوژی صفحه نمایش کوانتوم دات، شیائومی Mi TV 5 پرو را یک محصول پریمیوم جلوه می‌دهد. به ادعای کمپانی سازنده، تکنولوژی MEMC نیز سبب می‌شود که تصاویر متحرک در آن روان‌تر و جزئیات به صورت واضح‌تر نمایش داده شوند.
می TV 5 پرو به چیپست ۱۲ نانومتری Amlogic T972 تجهیز شده که از پردازنده‌های نسل پیشین قدرتمندتر است و از ضبط ویدیوی ۸K پشتیبانی می‌کند. همچنین برای تضمین عملکرد مناسب، این دستگاه ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. مانند سایر تلویزیون‌های هوشمند شیائومی، از رابط کاربری PatchWall نیز بهره می‌برد. فناوری صوتی Dolby و DTS HD Sound از دیگر قابلیت‌های می تی وی ۵ پرو هستند.

نکته جالب اینکه ضخامت تلویزیون جدید شیائومی فقط ۵٫۹ میلی‌متر است؛ آن هم در حالی که مثلا گوشی آیفون ۱۱ اپل، ضخامت ۸٫۱ میلی‌متری دارد. حاشیه اطراف نمایشگر هم در قیاس با Mi TV 4 تقریبا نصف شده و حالا به ۱٫۸ میلی‌متر رسیده است. از دیگر نکات قابل ذکر باید به طراحی بدون پیچ و ساختار آلومینیمی دستگاه اشاره کنیم.

اما برسیم به قیمت شیائومی Mi TV 5 پرو که خرید مدل ۵۵ اینچی آن، حدود ۵۳۰ دلار هزینه برمی‌دارد. قیمت مدل‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی هم به ترتیب معادل ۷۱۵ و ۱۴۳۰ دلار است.
Xiaomi’s Mi TV 5 Pro

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم