تلویزیون ال جی C3

پس از انتظاری نسبتا طولانی، نسخه‌ی جدیدی از تلویزیون‌های میان‌رده سری C ال‌جی با نام C3 وارد بازار ایران شده است

شکل1- تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی C3 – ال‌جی C3 تلویزیونی هوشمند با وضوح ۴K است که از پنل‌های OLED کره‌ای‌ها استفاده می‌کند.

ال‌جی تلویزیون C3 OLED را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها روانه‌ی بازار کرده است که مدل‌های ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی را شامل می‌شوند.

ال جی امسال نیز از صفحه نمایش OLED Evo در این سری از تلویزیون های خود استفاده نموده است. صفحه نمایش OLED Evo در واقع همان صفحه نمایش OLED است اما با این تفاوت که روشنایی صفحه نمایش بیشتری ارائه می دهد و باعث ارائه کنتراست تصویر بیشتری نیز خواهد شد. امسال ال جی پا را فراتر گذاشته و روشنایی صفحه نمایش تلویزیون C3 را حتی نسبت به مدل سال گذشته خود نیز افزایش داده است.

تلویزیون ال جی C3

ظاهری:
ابعاد تصویر: ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچ
نوع صفحه نمایش: OLED
نرخ تازه‌سازی تصویر: ۱۲۰ هرتز
درگاه اچ دی ام آی: چهار HDMI 2.1 (1 eARC)
ابعاد تلویزیون: ۵۶.۷ در ۳۲.۵ در ۱.۸ اینچ
وزن: ۱۶.۶۰ کیلوگرم

مزایا:
کیفیت تصویر فوق‌العاده
رابط هوشمند بهبود یافته
عملکرد چند منظوره
ویژگی‌های درجه یک برای گیمینگ

معایب:
کیفیت صدای متوسط
نبود تیونر ATSC 3.0
ریموت کنترل نه‌چندان خوب

معرفی کوتاه محصول

شکل2- معرفی کوتاه محصول ) تلویزیون ال جی C3)

جای تعجب نیست که LG C3 OLED را در بین بهترین تلویزیون های ۴K بازار قرار دهیم؛ زیرا این مدل ثابت کرده که با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه، نمایشگر قابل توجهی دارد. البته اگر از قیمت مقرون به صرفه صحبت می‌کنیم، منظورمان در مقایسه با تلویزیون‌هایی است که از ویژگی‌های مشابهی برخوردار هستند؛ وگرنه این تلویزیون نیز گزینه ارزانی محسوب نمی‌شود و برای خرید مدل ۶۵ اینچی آن باید حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه کنید. با این حال می‌توانیم ارزش خرید ال جی C3 OLED را بسیار بالا بدانیم.

اگرچه این تلویزیون فاقد تیونر ATSC 3.0 است و کیفیت صدای خیلی خوبی ارائه نمی‌کند، اما به جز این موارد، به‌سختی می‌توان ایراد دیگری از LG C3 گرفت. مانند همتای خود یعنی مدل LG G3، این تلویزیون نیز از پنل Evo ال جی بهره می‌برد که نسبت کنتراست عالی و رنگ‌های زنده و واقعی را تضمین می‌کند. همچنین به لطف وجود حالت‌های مخصوص بازی، C3 OLED را باید یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار برای گیمینگ بدانیم. ویژگی‌های پرشماری در این بخش وجود دارند که می‌توانند تجربه شما از بازی کردن را بهبود ببخشند. قابلیت Game Optimizer می‌تواند تاخیر ورودی را به ۹٫۱ میلی‌ثانیه کاهش دهد و سازگاری با Nvidia G-Sync و AMD FreeSync نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد، ال جی C3 بهترین صدای ممکن را ارائه نمی‌دهد و در مدل جدیدتر LG C4 OLED نیز روشنایی آن بهبود یافته است؛ اما باز هم وقتی عملکرد نسبت به قیمت را در نظر بگیریم، LG C3 قطعا یکی از بهترین تلویزیون های ۴K بازار خواهد بود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم