قابلیت Active Voice Amplifier

در این مطلب قصد داریم با مهم‌ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ آشنا شویم و فناوری‌های شگفت‌انگیز آن را مرور و بررسی کنیم.

شکل - قابلیت Active Voice Amplifier

قابلیت Active Voice Amplifier – با مهم‌ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ آشنا شوید

بررسی تلویزیون سامسونگ – قابلیت Active Voice Amplifier

یکی دیگر از قابلیت های صوتی تلویزیون های نئو کیو ال ای دی سامسونگ که این دستگاه‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای تماشای محتوا تبدیل می‌کند، قابلیت Active Voice Amplifier یا تقویت کننده صدا است. این ویژگی با شناسایی نویزها و صداهای حاشیه‌ای داخل اتاق، جلوی پخش صدای بلندتر از صدای تلویزیون را می‌گیرد. در این ویژگی، صدای تلویزیون در صورت نیاز به‌طور خودکار افزایش پیدا می‌کنند و شما همه صداها و دیالوگ‌های فیلم و سریال محبوبتان را به‌وضوح و با حداکثر کیفیت خواهید شنید.

میکروفون‌ها درتلویزیون وهوش مصنوعی، این فناوری را در انجام وظیفه خود یاری می‌کنند؛ به این ترتیب که ، میزان نویزها و صداهای محیط را اندازه‌گیری می‌ نماید و در صورت زیاد بودن آنها، صدای ساندبار و دستگاه بیشتر می‌شود.

قابلیت Object Tracking Sound

اولین بار در نسخه ۲۰۲۰ سری تلویزیون های QLED سامسونگ بود که شاهد حضور قابلیت OTS یا Object Tracking Sound بودیم. این قابلیت در تلویزیون های Neo QLED به حالت پیشرفته‌تر OTS+ ارتقا پیدا کرده و با کمک هوش مصنوعی، صدای سوژه را به‌صورت هماهنگ با حرکات آن پخش می‌کند. این عمل با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه در زمان پخش فیلم و ردیابی آن انجام می‌شود تا در نهایت بدون نیاز داشتن به لوازم جانبی بتوانید از شنیدن صدای فراگیر، پویا و سه‌بعدی از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون خود لذت ببرید.

مثلا اگر فیلمی را تماشا می‌کنید که در‌ آن یک خودرو از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کند، قابلیت OTS با تشخیص حرکت اتومبیل، صدا را متناسب با نوع حرکت سوژه تغییر می‌دهد. مدل‌های ۸K تلویزیون های Neo QLED این قابلیت را به نسخه پیشرفته‌تر OTS+ ارتقا داده‌اند و علاوه بر آن، شاهد حضور دو بلندگوی بیشتر هم هستیم تا در مجموع هشت بلندگو، تجربه صوتی فراگیری را برای شما ایجاد کنند.

تلویزیون های سری نئو کیو ال ای دی سامسونگ با برخورداری از این دو فناوری شگفت‌انگیز، علاوه بر ارائه بهترین کیفیت تصویر، تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهند.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم