مانیتور ایسوس VA24EHE

ایسوس VA24EHE یک مانیتور خوش قیمت و مناسب گیمینگ یا تدوین است که زیر نظر Asus و با کیفیت بالا و دقیق در ایران اسمبل می‌شود.

شکل – مانیتور ایسوس VA24EHE

بررسی مانیتور ساخت ایران؛ ایسوس VA24EHE

نمایشگر عضوی مهم برای هر نوع از کاربران و مصرف کنندگان است؛ افرادی که مشغول بازی هستند، افرادی که مشغول تدوین یا اموری مختلف با نرم افزارها هستند یا حتی افرادی که در خانه مشغول فعالیت‌های روزمره و وب گردی نیز هستند همه به یک نمایشگر مناسب نیاز دارند. طی این بررسی قصد داریم تا به سراغ یکی از مانیتورهایی برویم که در داخل کشور ما ایران اسمبل شده و تحت برند ایسوس نیز عرضه شده است. ایسوس VA24EHE به صورت خلاصه یکی از خوش قیمت‌های بازار است که حتی می‌تواند برای گیمرها یا تدوینگرها نیز مناسب باشد. برای پاسخ «چرا» به این تعریف همراه ما باشید.

ایسوس به عنوان یکی از نام‌های شناخته شده در صنعت سخت افزارهای دیجیتال سال‌ها است که دسته بزرگی از محصولات این صنعت را با دقت تمام تولید می‌کند. از بین محصولات عرضه شده این شرکت تایوانی، مانیتورهای زیبا و تحسین برانگیزی نیز می‌توان پیدا کرد. این شرکت نمایشگرهای رده متوسط خود را با سری VA یا VC عرضه می‌کند و سری‌های دیگر را برای کاربرانی به مراتب حرفه‌ای‌تر طراحی و تولید می‌کند. دو مورد از موفقیت‌های این شرکت در عرضه نمایشگرهای مخصوص بازی و مخصوص طراحان است؛ زیرا که هر ساله این شرکت سریع‌ترین نمایشگرهای گیمینگ و همچنین در دسته بعدی، با کیفیت‌ترین سری از نمایشگرهای مخصوص طراحان را نیز عرضه می‌کند. حال بر می‌گردیم به محصول مورد بررسی ما که با لیبل «ساخت ایران» توجه بسیاری از شماها را به خود جلب کرده است.

ویژگی‌های مانیتور ایسوس VA24EHE

جمله آخر را همین ابتدا بخوانید؛ نمایشگرهای این چنینی تماما توسط شرکت ایسوس با واسطه‌گری نمایندگان معتبر به صورت قطعاتی جدا از هم تهیه می‌شود و در نهایت با کنترل مراکز مختلف ایسوس به صورت فنی مورد نظارت برای اسمبل قرار می‌گیرند. نمونه مانیتور ایسوس VA24EHE نیز در همین دسته است که اولین موضوعی که ممکن است شما نگران آن باشید، کارکرد صحیح دستگاه است. اما با توجه به گارانتی معتبر و نظارت ایسوس بر پروسه اسمبل این نمایشگر، جای نگرانی در این قسمت وجود ندارد. اما لنز دید ما به این محصول می بایست دقیق‌تر شود و از اینجای نوشتار به بعد مشخصات و ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

پنل IPS در سایز ۲۴ اینچ با وضوح FHD، نرخ به روزرسانی ۷۵ هرتز، گستره رنگی ۹۹ درصدی از sRGB و همچنین کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰۰۰:۱ مشخصات فنی و کلی این محصول است. در زمان تهیه این مطلب قیمت حدودی نمایشگر ایسوس VA24EHE برابر با چهار میلیون تومان است که با توجه به اطلاعات ذکر شده می‌توان دو دسته از مصرف کنندگان را برای این محصول مورد هدف قرار داد.

ابتدا افرادی که علاقه به طراحی، ادیت و از این قبیل کارها را انجام می‌دهند می‌توانند این نمایشگر را در صورتی که بودجه کافی برای تهیه سری ProArt ندارند، انتخاب کنند. زیرا گستره رنگی مناسب، کنتراست و پنل با زاویه دید ۱۷۸ درجه عمودی و افقی تضمین کننده کیفیت خروجی تصویر مناسبی را می‌دهند. علاوه بر این، فریم تقریبا باریک در میان بدنه و پنل نیز می‌تواند در حالتی که می‌خواهید از چند نمایشگر استفاده کنید حس آنچنان بدی را به شما نمی‌دهد. اگر در این قسمت، فاصله بدنه تا پنل کمی کمتر هم می‌شد می‌توانستیم به این محصول یک نمره مثبت دیگر را هم بدهیم.
اما جامعه گیمرها، افرادی که به شدت به بعد تصویر اهمیت می‌دهند؛ فرقی نمی‌کند این افراد چه ژانری از بازی را تجربه می‌کنند، در هر صورت تصویر مهم‌ترین عضو برای آنها است.

بازی های V-Sync

این نمایشگر را نمی‌توان با نمایشگرهای مخصوص بازی در یک سطح قرار دارد، به هیچ وجه! اما برای افرادی که بودجه کافی برای تهیه یک نمایشگر گیمینگ را ندارد، نرخ به روزرسانی ۷۵ هرتزی نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، ایسوس میان افزار Game Plus را برای این نمایشگر انتخاب کرده تا گیمرها نیز بتوانند از تایمر، نشان دهنده نرخ فریم بر ثانیه و کراسهیر (نشانه تفنگ در بازی) نیز استفاده کنند.

اگر شما مدت‌ها است که مانیتور ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنید و به هر دلیل نیاز دارید در این رنج از قیمت یک نمایشگر جدید تهیه کنید، نگران این موضوع نباشید، سرعت ۷۵ هرتزی کاملا برای شما قابل حس و تجربه است. اما توقع سرعت چندان بالایی را هم نباید داشته باشید. این موضوع بیشتر برای افرادی می‌تواند خیلی حساس باشد که بیشتر اوقات به تجربه بازی‌های شوتر نقش اول مشغول هستند.

از بابت شکستگی تصاویر یک ویژگی از پیش تعبیه شده برای تمامی بازی‌ها با نام V-Sync وجود دارد که می‌تواند نرخ فریم کارت گرافیک شما را تا ۷۵ هرتز ثابت نگه دارد. حال اگر کارت گرافیک سری AMD نیز داشته باشید، می‌توانید از قابلیت Free-Sync نیز استفاده کنید. ایسوس همچنین برای مراقبت از چشم، دو ویژگی دیگر را نیز با این نمایشگر همراه کرده است. اولین آن Eye Care است که مطابق با نام آن با حذف سخت افزاری نورهای آبی اضافه از چشم شما حفاظت می‌کند. این حالت می‌تواند در یک پله بالاتر از تنظیمات پیش فرض خود، کمی رنگ‌بندی نمایشگر را تغییر داده اما در عوض آسیب‌رسانی نمایشگر به چشم را تقریبا به صفر برساند.

این موضوع می‌تواند برای افرادی که از نرم افزارهایی که زمینه سفید زیادی مانند Office دارند بسیار تاثیرگذار و مطلوب باشد. مورد بعدی نیز Flicker Free است که از زو زو شدن تصویر جلوگیری می‌کند.

به کنار از قابلیت Free Sync که با تراشه گرافیکی AMD همراه است، قابلیت Screen Tearing نیز خود به صورت سخت افزاری از شکستگی تصویر در زمان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم