تکنولوژی ULED XD هایسنس

تکنولوژی ULED XD جدیدترین دستاورد شرکت هایسنس در زمینه تولید تلویزیون است. در فناوری هایسنس یو ال ای دی ایکس دی، دو پنل درون یک قاب قرار می‌گیرند.

تکنولوژی ULED XD هایسنس ، دو پنل را درون یک تلویزیون جای می‌دهد!

تکنولوژی ULED XD هایسنس

تکنولوژی ULED XD جدیدترین دستاورد شرکت هایسنس در زمینه تولید تلویزیون هایسنس است. در فناوری هایسنس یو ال ای دی ایکس دی، دو پنل درون یک قاب قرار می‌گیرند.

هایسنس در نمایشگاه CES 2019 در مقایسه با دیگر سازندگان تلویزیون متفاوت ظاهر شد. امسال شرکت‌هایی همچون سونی و سامسونگ با ارائه تلویزیون‌های ۹۸ اینچی و غول‌پیکر، سعی در جلب توجه کاربران داشتند، اما هایسنس با یک تکنولوژی جدید وارد میدان شد. این شرکت مدعی است تکنولوژی ULED XD شامل چیپست‌ها و الگوریتم‌های پردازش تصویر جدید بوده و علاوه بر نمایش عمیق رنگ مشکی، روشنایی خیره‌کننده‌ای دارد.

تکنولوژی ULED XD جدیدترین دستاورد شرکت هایسنس
پنل اضافی تکنولوژی ULED XD هایسنس

بخش رمزآلود تکنولوژی یو ال ای دی ایکس دی، قرارگیری یک جفت پنل مقابل نور پس‌زمینه ال ای دی است. در مقابل نیز یک صفحه نمایش ۴K رنگی وجود دارد. بین پنل ۴K و نور پس‌زمینه، یک پنل فول اچ‌دی خاکستری فام قرار گرفته که تصاویر را به صورت سیاه و سفید نمایش می‌دهد. در نتیجه، حین نیاز به تضعیف (کاهش) نور، در واقع به پس‌زمینه ال ای دی کم‌نور شده و تصویر سیاه و سفید خیره خواهید شد. این نحوه کار، دلیلی است که سبب ادعای نمایش غلیظ و عمیق رنگ مشکی در تکنولوژی ULED XD شده است.

هایسنس اطلاعات جزیی‌ زیادی درباره فناوری یو ال ای دی ایکس دی و تلویزیون‌های ساخته شده با آن در اختیارمان قرار نداده است، اما یکی از جذاب‌ترین اطلاعات اعلام شده، حداکثر میزان روشنایی ۲۹۰۰ نیتس است! سازنده همچنین مدعی شده به لطف تکنولوژی ULED XD بیشترین محدوده دینامیکی دیده شده تا امروز بر روی یک پنل ال ای دی ارائه خواهد شد. در حال حاظر نمی‌توان با در نظر گرفتن ارائه پرزرق و برق هایسنس در نمایشگاه CES 2019، درباره ادعاهای سازنده اظهار نظر کرد. باید دید ساندویچ شدن یک پنل خاکستری فام بین دو پنل دیگر، چگونه سبب تمایز یو ال ای دی ایکس شده است.

به لطف تکنولوژی ULED XD بیشترین محدوده دینامیکی دیده می شود

در جریان دموی خلاصه تلویزیون، قسمتی از فیلم Pacific Rim: Uprising پخش شد. تصاویر در تلویزیون مبتنی بر ULED XD هایسنس بسیار غنی به نظر رسیده و رنگ‌های مشکی واقعا خاص و غلیظ دیده می‌شدند. البته طبیعی است که سازنده برای دمو، بهترین قسمت از بهترین ویدیوی ممکن را به منظور نمایش حداکثر توان محصول خود پخش کند. باید دید این فناوری، در بازار چگونه در برابر تکنولوژی‌هایی همچون کیو ال ای دی سامسونگ ظاهر خواهد شد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم