خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون

یکی از بزرگترین مشکلات تلویزیون ها،خرابی در پنل است.این مشکلات در اشکال متفاوت ظاهر میگردد.

خرابی پنل

مشکل اول خرابی پنل وجود خط افقی در تصویر یکی از شایعترین موارد خرابی است.هیچ دلیل خاصی برای به وجود آمدن این مشکل وجود ندارد و تنها استفاده طولانی مدت و گرما میتواند از دلایل آن باشد.برخی مدل ها با استفاده پنل های کم کیفیت،بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.لازم به ذکر است که تمامی نمایشگرها شامل لپ تاپ،تلویزیون و مانیتور ممکن است دچار این ایراد بشوند و تنها راه حل تعویض پنل بوده و یا اینکه با این خط عصبی کننده به تماشای تصاویر بپردازید.

مشکل دوم خرابی پنل اختلال در تصاویر و بهم ریختگی کلی اما بر مبنای یک شکل فیزیکی منظم است.در این مورد هم هیچ راهی به جز تعویض پنل نخواهد بود.

مشکل سوم خرابی پنل تاریکی و کم نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر است.

مشکل چهارم خرابی پنل مربوط به بهم ریختگی رنگها،اضافه شدن غیر عادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ایی غیر عادی از یک عدد و یا بیشتر است.این مشکل به ابتدایی ترین لایه پنل یعنی (Liquid) باز میگردد.در این مورد نیز هیچ راه حلی به جز تعویض پنل وجود ندارد.

مشکل پنجم

خرابی پنل از مشکلات پنل،مربوط به سوختگی پیکسل ها است.هر پیکسل شامل ۳ عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ است.این پیکسل ها به صورت گروهی و توسط ترانزیستورهایی کنترل میگردند.در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده،پیکسل به حالت خاموش در آمده که به آن در اصطلاح پیکسل سوخته هم اطلاق میگردد.در صورت بروز این مشکل از انجام راه های سنتی مانند فشار با سوزن بپرهیزید زیرا فقط باعث تشدید وضعیت خواهید شد.

طبق یک استاندارد جهانی هیچ شرکتی کمتر از ۳ پیکسل سوخته در یک صفحه را جزو گارانتی نمیداند و سرویس تعمیرات رایگان فقط به پنل هایی با ۳ پیکسل سوخته و یا بیشتر تعلق میگیرد.

در تکنولوژی های جدید این مشکلات بسیار کمتر شده است و تعداد این موارد در فناوری هایی مانند OLED و SUHD بسیارکمتر است.اما به همان اندازه که پیکسل سوختگی وجود دارد،روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن نیز وجود دارد.به زبان ساده تر یعنی یک پیکسل و یا تجمعی از تعدادی پیکسل در آن واحد کارایی خود را از دست داده و با نور سفید روشن میمانند.

مشکل ششم خرابی پنل کند شدن تصویر تلویزیون است.
این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و سونی دیده می شود و تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. این کند شدن تصویر به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

آبخوردگی پنل تلویزیون :
بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود.

آبخوردگی پنل تلویزیون

در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی ، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروفترین آنها هستند

خرابی پنل

 

و ایرادهای دیگری نیز وجود دارد که نمی توان به همه آنها پرداخت ، در صورت نیاز با بخش مشاوره تماس و اطلاعات کامل تری دریافت کنید.

تعمیرگاه تلویزیون ایکس ویژن

تلفن :   ۶۶۷۱۶۶۰۱ –  ۶۶۷۲۷۷۶۶

 


Share

35 دیدگاه برای “خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون”

  1. سلام خسته نبا شید دوعد تلویزیوت ایکس ویژن دارم یکی۲۴اینچ ویکی۳۲اینچ پنلشون شیکسته قیمتشون چنده ایا ارزش تعمیر داره یا نه مرسی از راهنمایتون

    1. سلام
      متاسفانه پنل های درخواستی شما موجود نمی باشد.
      و تقریبا می توان گفت ارزش تعمیر ندارد.
      موفق باشید . تعمیرگاه تلویزیون ایکس ویژن

  2. سلام،پایین صفحه ی تلویزیون تیره شده ولی وقتی خاموش میکنم چند ساعت بعد روشن میکنم درست میشه،دوباره بعد از چند ساعت تیره میشه ایا مشکل از پنل میباشد؟

  3. سلام خسته نباشید تلویزیون ال ای دی ۴۳اینچ اکسویژن پنل شکسته،ارزش تعمیر داره یا نه؟بخوای پنلش عوض کنیم چقدر هزینه میشه ؟

    1. سلام شما هم خسته نباشید . متاسفانه پنل موجود نمی باشد برای راهنمایی بیشتر با تعمیرگاه تماس بگیرید.

  4. سلام تلویزیون من ۴۳ ایکس ویژن صفحه ان ضربه خورده خط افتاده هزینه تعمیرش چنده باید چیکار کنم اگه پنل میخواد قیمتشم بهم بگین لطفا ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      اگر پنل تلویزیون شکسته شده باشه ،متاسفانه موجود نیست . اما اگر مشکل دیگه ای پیش آمده باشه باید بازدید شود.

  5. سلام تلویزیون من ایکس ویژن مدل: ۴۹XT520 هستش روشن میشه ولی تصویر اصلا نداره ولی صدا داره مشگلش چیه میشه لطف کنید بهم بگید

    1. سلام اشکال تلویزیون شما به احتمال زیاد بک لایت می باشد ولی برای اطمینان بیشتر باید تلویزیون توسط کارشناس بازدید شود لطفا برای هماهنگی با تلفن ۶۶۷۲۷۷۶۶ یا ۶۶۷۰۰۳۸۴ تماس بگیرید

    2. سلام
      مشکل از پنل نیست، مطمئن باش.
      ایراد از بک لایت تی وی شماست.
      هزینه ش هم تقریبا ۵۰۰ تومنه.

      1. سلام دو عدد ۴۳xl540 دارم که پنل شکسته شده میخواستم بدونم پنل موجود هست و یا ارزش تعمیر دارد یا خیر ممنونم.

  6. تلویزیون ال ای دی مدل kD 42پنلش ضربه خورده از کجا تهیه کنم آخه یک ماه بیشتر کار نکرده لطفاً راهنمایی کنید
    ممنونم

  7. سلام خسته نباشید.تلویزیونم اکس ویژنه.بعضی مواقع وسط فیلم ک تلویزیون روشنه یکم اطرافش تاریک میشه انگار ک نورشو کم کنن.یا روشن میکنم اینجوری میشه.ولی خانوش روشن ک میکنم مشکلش برطرف میشه.میشه راهنمایی کنین مشکلش از چیه

    1. سلام احتمالا مشکل بک لایت دارید فعلا کار کنید زمانی که بیشتر شد با قسمت تعمیرگاه تماس بگیرید

  8. سلام . پنل ایکس ویژن ۵۵ اینچ موجود دارید ؟ حالا دسته دوم ویا نو فرقی ندارن واگر موجود دارید با هزینه تعویضش چقدر درمیاد؟

  9. سلام
    کنترل کار نمیکنه،باظری عوض کردم اما نشد،وایراد بزرگ اینکه هیچ دکمه‌ای روی تلویزیون نیست که صدا و کانال تغییر بدیم
    چکار کنیم؟
    مدل دستگاه : ۴۳xk570

    1. سلام روی تلویزیون حتما دکمه های تاچ موجود است .وقت بگذارید و آنها را پیدا کنید.

  10. سلام یک تلویزیون ایکس ویژن ۳۲ اینچی مدل ۳۲xt530 دارم صفحش شکسته،میخواستم بدونم میشه صفحشو عوض کرد و اینکه هزینش چقدر میشه؟

  11. سلام من ی سری ۸ ایکس ویژن ۵۰ اینچ گرفتم بعد از چند روز الان ی خط رنگی حالت نقطه بالای صفحه سمت چپ میاد ی وقت هایی مشکل دیجیتالش یا چیز دیگه ممنون

    1. سلام
      گاهی اوقات در هنگام پخش تبلیغات در تلویزیونهای led خط آبی رنگی در بالا نمایشگر سمت چپ مشاهده می شود .این مسئله ایراد نبوده و به دلیل روشن بودن تایمر تبلیغات بعضی از شبکه های تلویزیونی است که بعد از اتمام تبلیغات از بین می رود.

  12. سلام سری ۸ ایکس ویژن ۵۰ نصب کردم زمان تبلیغات سمت چپ بالا خطوط آبی رنگ ظاهر و بعد از اتمام تبلیغات ازبین می‌روند چند روز اول نبودن الان بعد یه هفته اینطور شده …این مشکل از کجاست

  13. سلام ممنون میشم راهنمایی کنید
    صفحه ی تلوزیون ۴۲ اینچ ایکس ویژن ضربه خورده از گوشه به اندازه چهارانگشت شکسته و وقتی روشن میکنم یه خط افقی روش افتاده لطفا اگه مبدونید مشکل از چیه بگید🙏🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم