نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات

چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم
اصول نگهداری و مواظبت از تلویزیون :نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات می تواند بر طول عمر و راندمان کاری انها تاثیر بسزایی بگذارد .

نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات

نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات

اصول نگهداری و مواظبت از تلویزیون

نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات می نواند بر طول عمر و راندمان کاری انها تاثیر بسزایی بگذارد . خانواده تلویزیون ها نیز ، از این قاعده مستثنا نبوده و با استفاده صحیح و مراقبت لازم از آنها می توان در دراز مدت ، از افت کارایی آنها جلوگیری کرد .

این روزها هم در هر خانه ای یک یا ۲ تلویزیون دیده می شود و با توجه به بازار نا بسامان تلویزیون ها در این روزها که بخشی از ان مربوط به قیمت سرسام آور ارز می شود ، باید تدابیری برای مواظبت از تلویزیون اندیشید تا کمترین میزان صدمه و آسیب به تلویزیون شما وارد شده و در نتیجه مجبور نباشید هزینه هنگفتی را بابت خرید یک تلویزیون جدید بپردازید . به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای مختلف به جهت نگهداری و مراقبت از تلویزیون آشنا سازیم تا هم راندمان کاری تلویزیون خود را بالا ببرید و هم در مصرف بر ق آن ، حداکثر صرف جویی را اتخاذ نمایید .

۱. پیش از هر چیز، دفترچه راهنما تلویزیون را به‌ طور کامل مورد مطالعه قرار دهید تا از جزئیات استفاده صحیح از دستگاه مطلع شوید . ( بسیاری از اطلاعات از جمله کانفیگ محصول و نحوه نگهداری از آن ، در این دفترچه ها درج شده است . )

۲. مکان استقرار تلویزیون، بایستی از نور مستقیم آفتاب به دور بوده و حتی الامکان نور کمتری روی صفحه تابیده شود تا از انعکاس‌های رنگی و نوری اطراف پیشگیری به‌عمل آید. ( تابش مستقیم نور به داخل پنل ، باعث تاری دید می شود . )

۳. گیرنده شما نباید در معرض رطوبت باشد و باید از دستگاه‌های حرارتی، رادیاتورها و نور آفتاب فاصله داشته باشد.

۴. دقت کنید سوراخ‌های تهویه پشت تلویزیون پوشانده نشود تا تبادل حرارتی و خنک شدن تلویزیون به سهولت انجام گیرد . ( هر چد وقت یک بار ، دریچه های تویه هوا را با یک پارچه نرم تمیز کنید . )

۵. چنانچه دستگاه، داخل محدوده ای پوشیده مثل دکور یا دیوار پیش ساخته قرار داده می‌شود ، اطراف گیرنده می‌بایستی خالی باشد تا گردش هوا به خوبی صورت پذیرد.

۶. دقت کنید میز تلویزیون از استحکام کافی برخوردار باشد ؛ به گونه‌ای که عدم تعادل تلویزیون که به واسطه پایه ناهماهنگ می باشد ، منجر به سقوط تلویزیون نشود.

۷. از قرار دادن وسائل اضافی همچون گلدان، لیوان آب، ساعت، سوزن و سنجاق و مانند این‌ها ، در نزدیکی تلویزیون جداً خودداری کنید.

۸. هرگز تلویزیون را در محلی که نزدیک در و پنجره می‌باشد و بدین ترتیب در معرض جریان هوا قرار می‌گیرد ، قرار ندهید.

۹. به محض مشاهده ریختن آب و یا هر گونه مایع دیگری بر روی تلویزیون ، آن را سریعاً پاک کنید . چون ممکن است مایع به داخل منافذ ، نفوذ کرده و در نتیجه ، جرقه الکتریکی به وجود آید که در اینصورت ، خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد می گردد .

۱۰. تلویزیون را هرگز نزدیک منابع گرما و یا زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید . چرا که در طولانی مدت ف باعث ذوب شدن چیپ های تلویزیون می شود . ( به خصوص در مناطق گرمسیر )

شکل-نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات

۱۱. روی تلویزیون پارچه و یا رو انداز قرار ندهید .

۱۲. با پارچه خیلی خیس تلویزیون را تمیز نکنید. زیرا در گشوه و کنار تلویزیون ( به خصوص پنل ) ، الکترسیته ساکن وجود دارد .

احتیاط در موقع رعد و برق

۱۳. به‌هنگام رعد و برق ، حتماً دو شاخه تلویزیون را از برق بکشید و اگر قصد دارید از منزل خارج شوید و هوا ابری به‌نظر می‌آید ، بهتر است حتماً این کار را انجام دهید. همچنین به جهت احتیاط بیشتر ، از تلویزیون استفاده نکنید و برای ایمنی ، سیم آنتن آن را نیز قطع نمائید.

۱۴. از وارد آوردن هرگونه ضربه‌ای به تلویزیون خودداری نمائید ؛ به خصوص تلویزیون های LED که ظرافت بسیاری دارند .

۱۵. به‌هنگام زدن دو شاخه به پریز، سیم آن را نگیرید .

۱۶. به‌ منظور جلوگیری از واژگون شدن تلویزیون، به ‌ویژه در خانه‌هائی که بچه‌های کوچک دارند، می‌‌توان با استفاده از ابزار خاص آن را به دیوار و یا زیر تلویزیون پیچ کرده و ثابت نمود. ( میزهای LCD امروزی ، قابلیت این کار را در اختیارتان قرار خواهند داد . )

۱۷. نگهداری درست از تلویزیون، مصرف آن را کاهش می‌دهد. بیش از هر چیز توجه کنید که دستگاه را در نزدیکی منابع حرارت‌زا (شوفاژ و …) قرار ندهید تا در خنک شدن آن خللی ایجاد نشود .

۱۸. تلویزیون را طوری در اتاق قرار دهید که نزدیک‌ترین بیننده به آن ، حدود ۳ متر فاصله داشته باشد.

۱۹. با توجه به وضع تاسف بار برق و نوساناتی که وجود دارد ، استفاده از یک محافظ و ترانس خودکار با ولتاژ مناسب ، برای مواظبت از تلویزیون ضروری است.

۲۰٫ شیشه تلویزیون را با یک پارچه از جنس کتان پاک کنید. هرگز از مایعات پاک کننده و تمیز کننده‌های شیمیائی استفاده نکنید چرا که آنها می‌توانند به پنل ، شدیداً آسیب رسانند. برای تمیز کردن پنل تلویزیون ابتدا می بایست آب را بر روی پارچه موجود ریخت و سپس پارچه را ، به آرامی بر روی تلویزیون بکشید . البته در بعضی از موارد مشاهده می شود که ابتدا بر روی صفحه نمایش آب ریخته و سپس با پارچه بر روی ان می کشند که این عمل ، نادرست می باشد .

تعمیرگاه تلویزیون  ایکس ویژن مجاز ۵۲۶۰۲۲

تلفن : ۶۶۷۲۷۷۶۶- ۶۶۷۱۶۶۰۱

تلگرام : tvazad1@

منبع


Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم